Samoloty Manfreda Von Richthofena

Czerwony baron

Obserwacyjny AEG G.II (ser.№ G6/15) ze składu Brieftauben Abteilung Ostende, na którym we wrześniu 1915 r Richthofen latał z pilotem  George’em  Zeumerem. Samolot był cały w kolorze  Field Grau ale możliwy jest kolor żółty lub kolor lakierowanego płótna.

Obserwacyjny Albatros CI.

Myśliwski  Fokker E.III, Staffel 8 KAGOHL 2, wiosna 1916 r.

Zwiadowczy Roland C.11 ze składu KG2/8, lato 1916 r. Jakość dostępnych fotografii nie pozwala dokładnie określić szczegółów kształtu tego samolotu.

Myśliwski Albatros D.II  na którym latał Richtchofen  w sierpniu 1916 roku  w Jasta 2.

Myśliwski Albatros D.II (seria D481/16), Jasta 2, jesień 1916 r.

Myśliwski Albatros D.III (seria między D1910 i 2200/16), Jasta 11 – osobisty samolot Manfreda von Richthofena na początku 1917 r. od marca na tym samolocie latało jego brat Lotar.

Myśliwski Albatros D.III (sier.№ między D1910 i 2200/16) – osobisty samolot Manfreda von Richthofena, Jasta 11, marzec-kwiecień 1917 r. na tym samolocie latał także Carl Szefier.

Myśliwski  Halberstadt D.III, na którym Richthofen latał w maju 1917 r. w czasie urlopu. Jedeno ze źródeł wskazuje następujący numer seryjny tego samolotu  D129/16, jednak  fotografia tej maszyny sugeruje nieco inaczej.

Zwiadowczy  Albatros C.III (seria C4057/15), należał on do pilota Beobachtera Schule. Podczas urlopu Richthofen latał na nim w charakterze pasażera w maju 1917 r. Numer seryjny tego samolotu napisany nieprawidłowo (błąd mechanika).

Myśliwski Albatros D.V (seria prawdopodobnie, D1177/17), Jasta 11 – JG 1, czerwiec 1917 r.

Myśliwski Albatros D.V  Jasta 11 – JG 1, Rochthofen leciał nim jeden raz 6 czerwca 1917 r.

Myśliwski  Albatros D.V (seria pomiędzy D 209517), JG 1,  22 czerwca 1917 r.

Myśliwski  Albatros D.V (seria pomiędzy D1000 i 1179/17), JG 1, początek lipca 1917 r. Na tym samolocie Richthofen był ranny w głowę.

Myśliwski Albatros D.V (seria  D2059/17), JG 1, sierpień 1917 r.

Myśliwski Fokker F.I (seria  F102/17), JG 1, sierpień-wrzesień 1917 r. później na samolocie tym latał Kurt Wolff.  Maska silnika mogła być pomalowana kolor czerwony.

Zwiadowczy Albatros C.IX – osobisty samolot dowódcy JG 1, lato-jesień 1917 r.  Richthofen latał na nim tylko w charakterze pasażera. Na tym samolocie także latał Werner Woss.

Myśliwski Fokker Dr.I (sier.№ Dr114/17) ze składu Jasta 11, październik 1917 r.

Myśliwski Albatros D.V ze składu Jasta 11, na którym Richthofen latał jesienią 1917 r.

Myśliwski Fokker Dr.I (seria Dr127/17) ze składu Jasta 11, luty 1918 r.

Myśliwski Fokker Dr.I (seria Dr152/17) – osobisty samolot Manfreda tło Richthofena, JG 1, marzec 1918 r. Malowanie odtworzone na podstawie zdjęcia

Myśliwski Fokker Dr.I (seria Dr161/17), JG 1, marzec 1918 r. Na tym samolocie latał także brat  Richthofena, Lotar.

Myśliwski Fokker Dr.I (seria Dr525/17) ze składu Jasta 6, na którym Richthofen latał w marcu 1918 r.

Myśliwski Albatros D.V z późnej serii produkcyjnej ze składu Jasta 10, na którym Richthofen latał w marcu 1918 r.

Myśliwski Fokker Dr.I (sier.№ Dr425/17) – osobisty samolot Manfreda tło Richthofena, JG 1, koniec marca 1918 r

Myśliwski Fokker Dr.I (seria Dr 477/17), JG 1, koniec marca 1918 r.

Myśliwski Fokker Dr.I ( seria Dr 152/17), JG 1,  kwiecień 1918 r. Maszyna ta była samolotem rezerwowym Richthofena

Myśliwski Fokker Dr.I (seria  Dr 425/17), na którym 21 kwietnia 1918 r. zginął Manfred von Richthofen dowódca JG 1.

Jarosław Klimkowski IPMS Świdnica